Veileder fra Utdanningsdirektoratet

Onsdag 16. mars hadde vi besøk på skolen av en veileder. Alle skolene på Frøya er gjennom et slikt prosjekt nå i vår, med bakgrunn i de dårlige resultatene på nasjonale prøver som kommunen vår har.

Hensikten med veiledninga er å bruke direktoratets analyseverktøy til å finne fram til noen satsingspunkter for å forbedre kvaliteten på undervisninga. Frode Sundstrøm, som er skoleleder i Nesset kommune, er vår veileder i forbindelse med denne analysen. Vi hadde et nyttig personalmøte sammen med ham mens elevene hadde todelt «siestadag», der vi gjennomgikk styrker og svakheter ved skolen etter analysene. Vi konkluderte med å satse videre på de områdene vi allerede nå har større arbeid i gang med: Vurdering for læring og positiv sosial samhandling mellom elevene. Det kommer mer stoff om hva vi konkret legger i dette.

Dette innlegget ble publisert i Informasjon, Vurdering. Bokmerk permalenken.