Tiende på tur til England

Tiende klasse og engelsklærer Line var på selvorganisert klassetur til England i september. Det ble ei kjempefin uke med forbud mot å bruke annet språk enn engelsk fra mandag til fredag, og det gjorde noe med engtiande klasse ved Dover Castleelskbruken for resten av skoleåret! Mye interessant innhold, særlig innen historie, kunst og arkitektur og naturfag gjorde turen fullspekket av opplevelser.

Vi bodde i et hus som var mer enn fem hundre år gammelt i Maidstone, administrasjonssenteret i Kent. Her ordnet vi måltider selv og hadde en koselig liten hage. Derifra tok vi utflukter til museer og handling i Maidstone, og historiske utstillinger og en fin park ved Leeds Castle. Onsdag tok vi toget tvers gjennom Kent til Dover ved den engelske kanalen. Der tilbrakte vi hele ettermiddagen på Dover Castle, som kan vise krigshistorie, utstillinger og flotte bygninger fra i alt et spenn på to tusen år.På reisedagene mandag og fredag brukte vi noe tid i London til å besøke kjente steder som Westminster og Buckingham Palace, pluss noen timer på tre av avdelingene på Natural History Museum. Vel brukt skoleuke!

Dette innlegget ble publisert i Events, Skoleliv. Bokmerk permalenken.